lapsia kiipeilytelineessä

Kouluikäiset

KOULULAISET

Syksyn 2022 toimintaesite löytyy tämän linkin takaa.

Kouluikäisten kerhot

Seurakunnassa toimii useita varhaisnuorille suunnattuja kerhoja. Niitä ovat esimerkiksi puuhakerhot ja kokkikerhot. Kerhot toimivat arkipäivisin seurakunnan tiloissa kokoontuen pääasiallisesti iltapäivällä ja illalla.
Sekä syys- että kevätkauden alkaessa kouluissa jaetaan kerhotoiminnan esitteet. Kerhot ovat nykyisin ilmaisia, Osaan kerhoista pitää ilmoittautua ennakkoon, esim.kokkikerhoon. Ja niihin ovat tervetulleita kaikki 1-6-luokkalaiset. Lisätiedot: nuorisotyönohjaaja Monika Lohtander

Läksyparkki-torstai kerho

Alakouluikäisille toimii torstaisin Mynämäen seurakuntatalon nuorisotiloissa klo:13-16. Kerhoon ilmoittautuminen tapahtuu ilmoittautumislinkin kautta. Kerhoon voi tulla suoraan koulusta ja aluksi kerho toimii läksyparkkina.Lisäksi kerhossa on mahdollisuus pelata erilaisia lautapelejä ja biljardia ja siellä on välipala.Klo:15-16 kerhossa on ohjattua toimintaa, pelejä, leikkejä, askartelua ja joskus jotain leipomistakin. Mukana kerhossa ovat nuorisotyönohjaajat Monika Lohtander puh.044-5310870 ja Petri Hömppi puh.044-5948 718, sekä klo:15-16 vapaaehtoiset kerhonohjaajat.

Koululaisten Helmikset

Kokoontuu maanantaisin Kastehelmessä kello 11-16. Kerhoon voit tulla oman aikataulusi mukaisesti. Toiminta on maksutonta, eikä se vaadi ennakkoonilmoittautumista. Kerhossa on mukavaa puuhaa jokaisella kerralla: askartelua, pelejä, mahdollisuus tehdä läksyjä ja tarjolla myös pientä välipalaa.  Kerhoaikuisina toimivat Aija Aalto, Pirjo Haapsaari ja Piia Laine. Kerhon aikana saat meidät kiinni numeroista Piia: 044 7811582 Aija: 0443301430 tai Kastehelmi: 044 0307419.

Kouluikäisten leirit

Pääosin kesällä ja syyslomalla järjestetään kouluikäisten leiri seurakunnan leirikeskuksessa Kumiruonassa meren äärellä. Leirimainos jaetaan kevään aikana kaikissa kouluissa ja tietoa löytyy myös somekanavista. Kaikki 1-6-luokkalaiset ovat tervetulleita leirille. Tytöille ja pojille (8-13 vuotiaille) järjestetään leiri tulevana vuonna 2022 ,4 leiriä. Toukokuussa järjestetään viikonloppuretki isovanhemmille ja kouluikäisille lapsenlapsille, kesäkuussa on luvassa 2 kesäleiriä :juhannusviikolla yhden yön leiri pienemmille leiriläisille ja kahden yön leiri isommille leiriläisille. Syyslomalla on luvassa sitten syyslomaleiri. Leirillä puuhataan  kaikenlaista kivaa. Siellä mm. askarrellaan, ulkoillaan, koetaan erilaisia seikkailuja ja tietysti uidaan.

Kymppisynttärit

Kymppisynttärit järjestetään yhteistyössä  MLL:n kanssa kerran vuodessa kevään aikana kaikille kyseisenä vuonna 10 vuotta  täyttäville. Silloin seurakuntakoti täyttyy iloisista juhlijoista ja ohjelmassa on loistavaa ohjelmaa, synttärikakkua ja paljon juhlavieraita. Voit olla varma ettet ennen ole ollut mukana niin suurilla synttäreillä. Kutsu kaikille 10-vuotialle lähetetään postitse. Tarkkaile postiasi!!! Vuonna 2021 10-synttärit on 3.11.

Leirikoulupäivä

Mynämäen seurakunta järjestää leirikoulupäivän yhteistyössä alakoulujen kanssa kerran vuodessa. Joka koululta kutsutaan 6-luokkalaiset viettämään mukavaa leirikoulupäivää seurakunnan leirikeskukseen Kumiruonaan. Tarjolla on hauskoja leikkihetkiä ja muuta mukavaa yhdessä nuorisotyöntekijöiden kanssa. Samalla seurakunnan toiminta tulee luontevalla tavalla tutuksi.

Koulutyö

Seurakunnan työntekijät käyvät tarvittaessa ja pyydettäessä vierailuilla kouluissa sekä pitämässä aamunavauksia vähintään kerran lukukaudessa.

7-luokkalaistenryhmäytyspäivät pidetään elokuussa Kumiruonassa yhteistyössä seurakunnan, koulun ja kunnan kanssa.

Kouluikäisten toiminnasta ja seurakunnan ja koulun välisestä yhteistyöstä voi ottaa yhteyttä vastaavaan työntekijään: nuorisotyönohjaaja Monika Lohtander p. 044-5310 870 monikae.lohtander@evl.fi

pelejä varkkien kerhossa

Nuorisotyönohjaaja