Yhteisvastuukeräys

Yhteisvastuu on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa.

60 % tuotosta menee Kirkon Ulkomaanavun välityksellä kehitysyhteistyöhön ja katastrofiapuun. 20 % käytetään vuosittain valittavaan kohteeseen Suomessa ja 20 % kirkon ja seurakuntien tekemään avustustyöhön.

Keräys on kirkon joka vuotinen, jonka tuotolla autetaan ihmisiä kehitysmaissa ja kotimaassa. Joka kevät Yhteisvastuun reilut 35 000 vapaaehtoista arkienkeliä lähtevät liikenteeseen. Mynämäen keräyksen toteuttamiseen tarvitaan sinuakin. Ilmoittaudu talkoolaiseksi, lipaskerääjäksi  tai muuhun hommaan oman alueesi diakoniatyöntekijälle.

Keräyksen suojelijana toimii tasavallan presidentti.

Lisää yhteisvastuukeräyksestä  www.yhteisvastuu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Voit lahjoittaa oman seurakuntamme yhteisvastuukeräykseen tämän linkin nettilahjoitussivulta.