Tietosuoja Mynämäen seurakunnassa

EU:n yleistä tietosuoja-asetusta sovelletaan 25.5.2018 alkaen henkilötietojen käsittelyssä. Mynämäen seurakunta toimii rekisterinpitäjänä toimintamme ja asiakaspalvelumme edellyttämissä järjestelmissä.

Tietosuojaselosteessa kuvataan jokaisen yksittäisen rekisterin tietosisältöä, tietojen käsittelyn oikeusperusteita sekä käyttötarkoitusta.

Työssämme käytettävien tietojärjestelmien tietosuojaselosteet ovat nähtävissä kirkkoherranvirastossa, Keskuskatu 17 B, 23100 Mynämäki.

Mynämäen seurakunnan tietosuojavastaavan yhteystiedot: tietosuojavastaava.ahk@evl.fi.

Tietosuojasta seurakunnissa löytyy lisää tietoa Suomen evankelis-luterilaisen kirkon tietosuojasivulta tästä linkistä.

Rekisteröidyllä on oikeus

• saada pääsy omiin tietoihisi ja tarkastaa itseäsi koskevat käsittelemämme henkilötiedot
  • vaatia henkilötietojesi oikaisemista, tietojen täydentämistä tai poistamista
  • peruuttaa suostumuksesi ja vastustaa henkilötietojesi käsittelyä niiltä osin, kuin henkilötietojesi käsittely perustuu antamaasi suostumukseen
  • vaatia henkilötietojesi käsittelyn rajoittamista tai vastustaa käsittelyä sekä oikeutta siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
  • tehdä valitus asianomaiselle valvontaviranomaiselle taikka, jos katsot, että emme ole käsitelleet henkilötietojasi soveltuvan tietosuojalainsäädännön mukaisesti
  • tehdä pyyntö tietojen tarkistuksesta ja muutoksista kirjallisena ja toimittaa se Mynämäen kirkkoherranvirastoon.

Tietopyyntö

Voit tehdä tietopyynnön itseäsi koskevista henkilötiedoista asioimalla Mynämäen kirkkoherranvirastossa. Pyyntö tehdään kirjallisesti ja toimitetaan henkilökohtaisesti kirkkoherranvirastoon. Varauduthan todistamaan henkilöllisyytesi. Tietopyyntölomakkeita on saatavilla kirkkoherranvirastosta. Tiedot toimitetaan aina kirjallisesti.

Mynämäen kirkkoherranvirasto
Keskuskatu 17 B, 23100 Mynämäki