Maskien käyttöä suositellaan Mynämäen seurakunnan tilaisuuksissa

Kuvassa kasvomaski.

Maskien käyttöä suositellaan Mynämäen seurakunnan tilaisuuksissa

Koronapandemia kiihtyy Varsinais-Suomessa. Alueellinen koronaa ehkäisevä työryhmä linjasi 6.10, että koko maakunta on koronapandemian kiihtymisvaiheessa.

Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin suosituksen mukaisesti kasvomaskin käyttöä suositellaan muun muassa julkisissa sisätiloissa ja yleisötilaisuuksissa, joissa lähikontakteja ei aina voida välttää.

Mynämäen seurakunta suosittelee maskien käyttöä jumalanpalveluksiin, kirkollisiin toimituksiin ja muuhun seurakunnan toimintaan osallistuville 9.10.2020 alkaen.

Lähtökohtana on, että jokainen tilaisuuksiin osallistuja tuo mukanaan oman maskinsa. Tilaisuuksiin pyritään kuitenkin varaamaan seurakunnan toimesta muutamia ylimääräisiä maskeja.

Suositusten seuraaminen mahdollistaa tilaisuuksien järjestämisen mahdollisimman hyvin.

Antti Kallio
Kirkkoherra