Rauhan silta-konsertti

to 9.5. klo 17.30
Jaakko Löytty ja Selloduo Varosen kuva

Mietoisten kirkko

Jaakko Löytty & Selloduo Varonen Mietoisten kirkossa klo 18, 30 min ennen alkua lähetyksen pystykahvit kirkossa

Mielenkiintoinen konserttielämys on luvassa, kun esiintymään käyvät Jaakko Löytty sekä Selloduo Varonen. Yhteistyötä kolmikko on tehnyt jo seitsemän vuotta. Konsertti kuullaan Mietoisten kirkossa helatorstaina 9.5. klo 18.00. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 € (tuotto konserttikulujen kattamiseen). 30 min ennen konsertin alkua lähetyksen pystykahvit kirkossa!

Konsertissa kuullaan Jaakko Löyttyä kitaroineen sekä kahta sellistiä; Anna-Maaria ja Olli Varosta, jotka selloduona ovat konsertoineet yli kaksi vuosikymmentä. Ohjelmistossa on Löytyn uutta tuotantoa sekä uusia sovituksia vanhoista tutuista kappaleista. Kolmikon yhteisesitysten lisäksi kuullaan kaikkien kolmen esiintyjän soolonumerot sekä selloduon säveliä. Konsertin nimikkokappale Rauhan silta on Anna-Maaria Varosen käsialaa.

KAKSI ERITYYPPISTÄ MUSIIKKIGENREÄ KÄSI KÄDESSÄ

Jaakko Löytyn ja Selloduo Varosen hedelmällinen yhteistyö on tuonut yhteen gospelmusiikin ja akustisin selloin esitetyn konserttimusiikin - näin on luotu jotakin uutta suomalaiseen konserttikenttään. Lukuisten konserttien lisäksi kolmikolta ilmestyi vuonna 2018 myös levy "Yhteistä tietä", jonka Herättäjäyhdistys julkaisi. Tammikuussa 2019 Löytyn ja Varosten yhteinen tie vei Senegaliin asti. Musiikillisen kulttuurisillan lisäksi Löytty ja Varoset ovat omalta osaltaan tukeneet myös luterilaisen kirkon rakennushanketta Fatickin kaupunkiin Senegalissa. Tammikuussa 2023 kolmikko musisoi myös YLE:n 1 ohjelmassa Nojatuolikirkko.
  • Musiikki Musiikki

Mietoisten kappeliseurakunta