Ystävyysseurakunnat

Harju-Madisen seurakunta, Viro

Ystävyysseurakuntamme Harju-Madise on Nousiaisten rovastikunnan seurakuntien yhteinen ystävyysseurakunta.
Se sijaitsee Harjun maakunnan Padisen kunnassa meren rannalla noin 50 km Tallinnasta. Kirkko on eräs kauneimmista Viron maaseutukirkoista. Sen tornissa toimii majakka merenkulkijoille. Kunnalla on myös rikas historiallinen perintö. Näkyvimpänä merkkinä tästä on Padisen keskustassa olevat katolisen cisterciläisveljeskunnan luostarin rauniot.

Madisen seurakunnan kirkkoherrana on 1. helmikuuta 2019 lähtien toiminut Reet Eru. Hän on seurakunnan ainut vakituinen työntekijä. Syksystä 1999 kevääseen 2018 kirkkoherrana toimi Joel Siim. Joel Siimin edeltäjä kirkkoherra Juta Siirak elvytti Madisen seurakunnan toiminnan ja hänen aikanaan kunnostettiin rappiollepäässyt kirkko ympäristöineen.

Ajankohtaisia kuulumisia voit seurata Harju-Madise kogudus Facebook-sivuilta:

Lisätietoja ystävyysseurakuntatoiminnasta saat kirkkoherra Antti Kalliolta p. 044-0303049 tai antti.kallio@evl.fi

Kuvassa Harju-Madisen kirkko.
Harju-Madisen kirkko. Kuvan lähde Wikimedia Commons, Sander Säde.