lastenkirkon kuva

Pyhäkoulu

Pyhäkoulutyö on osa seurakunnan kasteopetusta, jonka tehtävänä on antaa lapselle kokemus Jeesuksesta, lasten ystävästä ja Taivaan Isästä.

Pyhäkoulu koostuu hartaushetkestä, leikeistä, lauluista ja askartelusta. Lapset saavat osallistumiskorttiin tarroja ja lasten Pyhäkoululehden. Pyhäkoulu osallistuu myös Rovastikunnallisiin Pyhäkoulujuhliin. Pyhäkoulu soveltuu hyvin kaikille yli 3-vuotiaille lapsille ja toiminta maksutonta.

Päkän kirjepyhis

Kirjepyhäkoulu on lapsen nimellä kotiin postitettava kirje, joka lähetetään noin kuusi kertaa vuodessa. Iloiset kirjeet sisältävät kirkkovuoden teemoihin liittyvää lukemista ja puuhaa sekä tarran osallistumistauluun. Osallistumistaulu tulee ensimmäisen kirjeen mukana.

Kirjepyhäkouluja on kaksi: ”Päkän posti” on suunnattu 3-5-vuotiaille ja ”Tutkimuspartio seikkailee” 6-8-vuotiaille.

Kirjepyhäkouluun osallistuvan ei tarvitse tulla tiettynä aikana tiettyyn paikkaan, vaan lapset saavat tietoa kristinuskosta omassa kodissaan. Kirjeen tilaaminen on hyvä tapa tukea lasta hengellisessä kasvussa sekä auttaa vanhempia kristillisessä kasvatuksessa. Kirjeen voi tilata myös kummilapsille, lastenlapsille tai muille läheisille lapsille. Varmistathan vanhemmilta, että tilaaminen sopii heille.

Kirjepyhäkoulu on maksuton. Kirjepyhäkouluun voi liittyä koska vain tämän linkin kautta:

- Kirjepyhikseen ilmoittautuminenLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ilmoittautumisen jälkeen lapsi saa seuraavan lähetettävän kirjeen kotiin.

Lisätietoja antaa Varhaiskasvatuksen ohjaaja Tytti Poutanen 044 3312493, tytti.poutanen@evl.fi

Varhaiskasvatuksen ohjaaja
Jokikuja 1