Koronatiedote (31.1.2022)

Kuvassa ilmoitustaulu.

Tuomiokapituli antaa viranomaisten päätöksen johdosta seuraavat ohjeet arkkihiippakunnan seurakunnille. Ohjeiden mukaiset rajoitukset ovat voimassa 31.1.-15.2.2022.

Yleisötilaisuudet

Yleisötilaisuuksien järjestäminen sisätiloissa on mahdollista, mutta tilaan voi ottaa sisään vain 1/2 tilaan hyväksyttävästä enimmäisosallistujamäärästä. Rajoitusta ei voi kiertää koronapassilla. Tämä tarkoittaa Mynämäen osalta, että käytännössä kaikki normaali toiminta käynnistetään.

Ulkotiloja koskevia rajoituksia ei ole. Tilaisuuden terveysturvallisuudesta huolehtiminen on tilan hallinnoijan vastuulla.

Kirkolliset toimitukset ja jumalanpalvelukset

Sisätiloissa järjestettäviin jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin voi ottaa enintään 1/2 tilaan hyväksyttävästä enimmäisosallistujamäärästä, mikä Mynämäen osalta tarkoittaa käytännössä, että normaali toiminta alkaa.

Antti Kallio

2022-01-31 10:12:17.0