Koronatiedote (21.12.2021)

Kuvassa ilmoitustaulu.

Tuomiokapituli on antanut uudet ohjeet seurakunnille pohjautuen AVI:n kahteen päätökseen.

Joulukirkot toteutetaan suunnitellusti. Näihin jumalanpalveluksiin voidaan ottaa 1/3 kirkon maksimikapasiteetista. Mynämäen seurakunnan kirkot ovat onneksi kooltaan niin isoja, että voimme terveysturvallisesti kokoontua; pidämme etäisyyttä kirkossa muihin kuin omaan perhekuntaan tai lähipiiriin kuuluviin. Maskisuositus on vahva ja kädet voi desinfioida. TERVETULOA!

Muistetaan tänäkin jouluna kirkkoisä Augustinuksen (354-430) joulusaarnan sanat:
Totuus siis versoi maasta. Tuo totuus on Kristus, joka sanoi ”Minä olen totuus” (Joh. 14:6). Hän syntyi neitsyestä. Vanhurskaus katsoi alas taivaasta, niin että jokainen, joka uskoo tuohon vastasyntyneeseen, tulee vanhurskaaksi, ei omin voimin ihmisenä, vaan Jumalan vanhurskauttamana. Totuus versoi maasta, kun Sana tuli lihaksi. Vanhurskaus katsoi alas taivaasta, sillä jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä (Jaak. 1:17).

Antti Kallio,

2021-12-21 12:57:47.0