Tuomiokapitulin ohjeet Varsinais-Suomen seurakunnille koskien yli 50 hengen tilaisuuksia ajalla 16.11.–16.12.2021

Kuvassa ilmoitustaulu.

Uskonnollisia tilaisuuksia AVI:n kokoontumisrajoitukset eivät juridisesti sido, vaan kyse on kirkon omilla päätöksillä seurakunnille antamista ohjeista. Tuomiokapitulista on tänään (15.11) oltu yhteydessä Lounais-Suomen aluehallintovirastoon ja keskusteltu rajoitusten vaikutuksista seurakuntien toimintaan. Lounais-Suomen AVI:n rajoitukset eivät koske julkista uskonnon harjoittamista, eivätkä tästä syystä suurta osaa seurakunnan toiminnasta.

Jumalanpalvelukset ja kirkolliset toimitukset
Henkilömäärärajoitus ei koske jumalanpalveluksia tai kirkollisia toimituksia. Tuomiokapituli ohjeistaa Varsinais-Suomen seurakuntia ajalla 16.11.-16.12.2021 seuraavasti:
jotta toiminta mahdollistuu, tilaisuuksiin on suositeltavaa tulla vain rokotettuna (tämä on vahva suositus, mutta sitä ei voida vaatia tai kysyä)
- tilaisuuksiin voi osallistua vain terveenä
- tilaisuuksissa noudatetaan mahdollisuuksien mukaan etäisyyksiä
- tiloissa huolehditaan hyvästä hygieniasta
- vahva maskisuositus
- ehtoollisen jakajien tulee käyttää maskia

Antti Kallio
Kirkkoherra