Koronatiedote (30.7.2021)

Kuvassa ilmoitustaulu.

Koronatiedote (30.7.2021)

Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli antaa viranomaisten päätösten johdosta seuraavat ohjeet. Ne koskevat Varsinais-Suomen ja Satakunnan maakuntien alueella toimivia arkkihiippakunnan seurakuntia. Ohjeiden mukaiset rajoitukset ovat voimassa 29.7.–15.8.2021.

Kaikki seurakuntien tilaisuudet (mukaan luettuna jumalanpalvelukset, kirkolliset toimitukset ja konfirmaatiot) sekä seurakuntien tiloissa tapahtuvat tilaisuudet voidaan järjestää sisätiloissa ja rajatuissa ulkotiloissa ilman henkilömäärärajoituksia.

Sisätiloissa järjestettävissä yli kymmenen hengen kokoontumisissa osallistujilla täytyy olla mahdollisuus säilyttää kahden metrin turvavälit toisiinsa. Tämä määräys ei koske samassa taloudessa asuvia henkilöitä.

Yli 50 henkilön ulkotilaisuuksissa osallistujilla täytyy olla mahdollisuus välttää fyysinen kontakti toisiinsa, mutta tietyn mittaisia turvavälejä ei enää vaadita.

Jos sisätiloissa järjestetyssä tilaisuudessa on yli kymmenen henkilöä ja ulkotiloissa yli 50 henkilöä, tilaisuuden järjestelyissä on noudatettava opetus- ja kulttuuriministeriön ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen 31.5.2021 julkaisemaa ohjetta koronavirustartuntojen ehkäisemisestä.

Ohje koronavirustartuntojen ehkäisemisestä yleisötilaisuuksien ja yleisten kokoontumisten yhteydessä sekä eräiden tilojen käytössä (minedu.fi)

2021-07-30 13:12:00.0