Pyhäinpäivän musiikkia Mynämäessä

Lyhty jonka sisällä hautakynttilä.

Pyhäinpäivänä vietetään vainajien ja edesmenneitten pyhien muistopäivää. Tällöin hautausmaita koristavat kynttilämeret. Kristillisen näkemyksen mukaan kynttilöiden sytytys on perimmiltään symboli iankaikkisuuden toivosta ja uskosta kuoleman jälkeiseen elämään. Mynämäen seurakunnan pyhäinpäivän tilaisuuksissa kuullaan musiikkia, joka kuvastaa surua ja kaipausta sekä musiikkia, joka tuo lohdutusta, valoa ja toivoa.

Pyhäinpäivän aattona, perjantaina 1.11.2019, kello 18 Sinikan projektikuoro, Juuso Porekari ja Leila Pahomow laulavat Mynämäen kirkossa Pyhäinpäivän kynttilöiden syttyessä -iltamusiikissa. Kuoroa johtaa Sinikka Rikkilä. Iltamusiikin ohjelmassa on Petri Laaksosen, Pekka Simojoen ja Jukka Salmisen lauluja sekä virsiä. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Sinikan projektikuoroa on mahdollista kuulla myös pyhäinpäivän jumalanpalveluksissa: lauantaina 2.11. kello 10 Karjalan kirkossa ja kello 18 Mynämäen kirkossa. Jumalanpalveluksissa muistetaan vuoden aikana kuolleita seurakuntalaisia ja sytytetään kynttilä heidän muistolleen. Iltakirkossa kuullaan kuoromusiikin ohessa myös soitinmusiikkia, jota musisoi konserttikanteleella ja puhallinsoittimilla musiikin monityöläiseksi ja multi-instrumentalistiksi luonnehdittu Senni Valtonen. Senni Valtonen työskentelee kanttorin virassa Munkkiniemen seurakunnassa, muusikkona Åbo Svenska Teaternin Kalevala-produktiossa sekä opettajana Sibelius-Akatemiassa.

2019-10-28 10:00:00.0