Kirkkoherranvaali etenee Mynämäessä

Kuvassa puhujakorokkeen mikrofoni.

Mynämäen seurakunnan kirkkoneuvosto asetti kokouksessaan 4.9.2019 kirkkoherran vaalia valmistelevan työryhmän. Työryhmään valittiin kirkkovaltuuston puheenjohtaja Anna-Liisa Hyrsky-Heikkilä, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Aki Laaksonen, kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja Jouni Syrén sekä kirkkoneuvoston jäsenet Säde Aarlahti ja Kari Mäkelä. Työryhmän puheenjohtajana toimii tuomiokapitulin tehtävään asettama vaalinvalmistelija Jani Kairavuo ja sihteerinä talouspäällikkö Leena Elias.

Työryhmä kutsuu kirkkoherran virkaa hakeneet yksilöhaastattelun lisäksi kirkkovaltuuston iltakouluun, joka on kaikille avoin. Iltakoulu järjestetään Mynämäen seurakuntakodissa ke 9.10.2019 klo 18 (kahvitarjoilu klo 17.30 alkaen). Seurakuntalaisilla on mahdollisuus vaikuttaa kirkkoherraehdokkaille esitettäviin kysymyksiin. Kysymykset voi toimittaa 25.9. mennessä Mynämäen kirkkoherranvirastoon tai sähköpostilla osoitteeseen mynamaen.seurakunta@evl.fi.

Mynämäen seurakunnan kirkkoherran vaalissa noudatetaan välillistä vaalitapaa. Vaalityöryhmä haastattelee kaikki hakijat ja valtuuston iltakoulun jälkeen antaa esityksensä kirkkoneuvostolle. Kirkkoneuvosto tekee edelleen kirkkovaltuustolle päätösehdotuksen siitä, kenet hakijoista tulisi valita kirkkoherran virkaan. Mynämäen kirkkovaltuusto lopulta valitsee uuden kirkkoherran.

Valintaprosessin on suunniteltu etenevän niin, että uusi kirkkoherra on selvillä lokakuun aikana.

2019-09-09 13:27:00.0