Karjalan kirkkoa juhlitaan sunnuntaina

Karjalan kirkko

Mynämäen Karjalan kirkko täyttää tänä vuonna 150 vuotta. Tulevana sunnuntaina 25.8. Karjalan kirkonmäellä järjestetään juhlatapahtuma klo 10–14.

Kello 10 alkavan juhlamessun toimittaa seurakuntapastori Marja-Liisa Nygren ja jumalanpalveluksessa saarnaa vs. kirkkoherra Antti Kallio. Seurakuntalaiset avustavat monissa palvelutehtävissä. Musiikista vastaavat huilisti Juhani (”Junnu”) Aaltonen, Elomettiset-lauluryhmä ja kanttori Jenni Urponen.

Jumalanpalveluksen jälkeen on kirkonmäellä tarjolla keittolounas. Ruokailun ja kahvin lomassa on myös mahdollista piipahtaa lasten puuhapisteellä, osallistua kirkkovisaan, tutustua Varsinais-Suomen museopäivän merkeissä Karjalan kotiseutumuseoon, ihailla kirkon eteisessä Karjalan koulun oppilaiden taidenäyttelyä sekä kuulla kansanmusiikkia.

Juhlaohjelma jatkuu noin kello 12:30 alkaen kirkossa. Rovasti Ritva Nieminen ja yrittäjä Esko Lehtonen kertovat muisteluksia ja sattumuksia Karjalan kirkonmäeltä. Ohjelmassa on lisäksi kirkon esittely, tervehdyksiä ja musiikkiesityksiä.

Karjalan kirkolle on mahdollista matkata linja-autolla, jonka kyytiin voi nousta Mietoisten seurakuntakodilta klo 9, Mynämäen seurakuntakodilta klo 9:15 sekä myöhemmin Yläneentien tai Karjalantien varrelta. Juhlan päätyttyä on järjestetty myös linja-autokuljetus takaisin Mynämäkeen ja Mietoisiin. Autolla juhlapaikalle saapuvia pyydetään huomioimaan, että pysäköinti on ensisijaisesti järjestetty Karjalan seurakuntakodin parkkipaikalle, josta kävelymatkaa kirkolle on puolisen kilometriä. Sateen sattuessa keittolounas järjestetään seurakuntakodissa juhlatapahtuman päätyttyä.

Juhlatapahtuman järjestää Mynämäen seurakunta yhteistyössä Karjalan alueen eri yhdistysten ja toimijoiden kanssa.

2019-08-22 10:01:00.0