Italialainen kitaraduo konsertoi Mynämäen kirkossa

Duo Atzori-Brunini pieni_M.jpg

Lauantaina 13.10. Mynämäen kirkossa klo 19 esiintyy italialainen kitaraduo Atzori-Brunini ohjelmallaan Ritratti musicali (Musikaalisia muotokuvia). Konsertissa kuullaan espanjalaisen kitaraohjelmiston klassikoita Albenizilta, Granadokselta ja De Fallalta, Beatlessovituksia ja duon italialaisten maanmiestensä Castelnuovo-Tedescon, Companyn ja Deracon kitarateoksia.

Duo Atzori-Brunini perustettiin vuonna 2012 ja se syntyi kahden kitaristin välisen ystävyyden ja molemminpuolisen arvostuksen pohjalta. Molemmat kitaristit valmistuivat loistavin arvosanoin Livornon Istituto Superiore di Studi Musicali “Mascagni” -konservatoriosta opettajanaan Nuccio D'Angelo. Duo on esiintynyt monilla merkittävillä musiikkifestivaaleilla Italiassa, joista mainittakoon: Festival Rebus Milanossa, Associazione Amici del Loggione del Teatro alla Scala Milanossa, Festival 5 giornate Milanossa, Festival di Bellagio Como-järvellä,Cluster -yhdistyksen konsertit Luccassa ja I concerti del Tempietto Roomassa.

Molemmat duon jäsenet ovat olleet jo opiskeluajoista kiinnostuneita modernimmasta taidemusiikista ja he tekevät usein yhteistyötä säveltäjien kanssa paitsi konsertoiden myös levyttäen säveltäjien teoksia. Kantaesityksistä mainittakoon Girolamo Deracon Æssenza (2017) kitaralle ja orkesterille, jonka Atzori-Brunini esitti San Remon sinfoniaorkesterin solistina syyskuussa 2017.

2018-10-09 11:12:00.0