Mitä on vapaaehtoistoiminta seurakunnassa?

Lähdemme liikkeelle rakkauden kaksoiskäskystä lähimmäistä auttaen:

"Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja elestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. (Mt. 22: 37-39)."

Vapaaehtoiseksi voit ryhtyä kun sinusta tuntuu että haluat auttaa toista ihmistä ja sinulla on siihen sopivasti aikaa. Vapaaehtoisena voit toimia kertaluontoisissa tehtävissä tai valita tehtävän joka vaatii pidempiaikaista sitoutumista.Tehtäviin halukkaat haastatellaan. Seurakunnan työntekijä ohjaa ja häneen voi aina olla yhteydessä tarvittaessa tukea tehtävässä.

Tehtävät perustuvat vapaaehtoisuuteen - tehtävien suorittamisesta ei makseta rahallista korvausta.

Vapaaehtoistoiminta on sinun aikatauluihin sovitettua tehtävän hoitoa mutta myös vastuunottoa.

Vapaaehtoisena kunnioitamme jokaisen arvomaailmaa ja odotamme sitä myös toisilta.

Kaikki vapaaehtoiset ovat vaitiolovelvollisia ja heidän tulee sitoutua ehtoihin, joilla heidät tehtäviin valitaan. Lisätietoja voit kysyä diakonityöntekijöiltä.

Olet lämpimästi tervetullut joukkoomme juuri niillä lahjoilla joita sinulla on!

Valkoisella pohjalla lomake, jossa kysytään henkilötiedot ja millaista vapaaehtoistyötä haluaa tehdä.
Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi.