Nimikkolähetit ja -kohteet

Lähetystössä tarvitaan lähettäjiä ja lähtijöitä. Mynämäenseurakunta tukee lähetystyöntekijöitä lähetysjärjestöjen kanssa solmituilla nimikkosopimuksilla.

Sinä voit tukea nimikkolähettiemme työtä rahallisin lahjoituksin, mutta vähintään yhtä tärkeää on rukoilla lähettiemme ja kaikkialla maailmassa tehtävän lähetystyön puolesta.

Kuva: maailmankartta

Suomen Evankeliumiyhdistys (SLEY)

Marja "Maikki" Ochieng, Kenia

Marja "Maikki" on toiminut Keniassa orpotyön parissa. Maikki auttaa työssään kenialaisia nuoria elämässään eteenpäin. Koulutuksen kautta hankkeen nuoret saavat myös opetusta kaikkein tärkeimmästä, iankaikkisen elämän toivosta Jeesuksessa Kristuksessa. Maikki on mukana myös kirkon orpolapsiohjelmassa, jossa lapset pyritään sijoittamaan sukulais- tai sijaisperheisiin.

Matongon orpokoti, Kenia

Orpokoti toimii ensiapukotina, josta orpolapset pyritään sijoittamaan sijaiskoteihin. Se on perustettu yli 20 vuotta sitten ja se toimii kokonaisuudessaan Suomesta tulevan tuen varassa. Lisäksi orpolapsityössä tuetaan 500 orpolasta, jotka asuvat sukulaisten ja kirkon työntekijöiden kodeissa. Näille lapsille etsitään suomalaisia kummeja, jotka sitoutuvat tukemaan lasta niin taloudellisesti sekä esirukouksin.

Suomen Evankeliusluterilainen Kansanlähetys (SEKL)

Hannu ja Päivi Heinonen, Kypros

Hannu ja Päivi ovat mediatyössä Kyprosella. Työ suuntautuu alueille, joista osa on perinteisin menetelmin tehtävän lähetystyön tavoittamattomissa.

Suomen lähetysseura (SLS)

Sari-Johanna Kuittilo, Israel

Sari-Johanna sai kutsun Israeliin diakoniatehtäviin 2005. Tällä hetkellä hän työskentelee Jerusalemissa työalueinaan diakonia, työnohjaus ja dialogityö.

Kiinan kirkon kapasiteetin vahvistaminen, Kiina

Kiinassa kristillistä opetusta saavat jakaa vain kiinalaiset itse. Maassa on myös kristillinen kirkko mutta koulutetuista papeista on suuri pula. Suomen lähetysseura tukee paikallista teologista koulutusta ja mahdollistaa näin kristinuskon leviämistä Kiinassa.

Shangalalan instituutti, Angola

Shangalalan raamattukoulu antaa koulutusta paikallisille henkilöille. Suomen lähetysseura tukee tämän sodasta nousseen köyhän maan kristillistä koulutusta ja mahdollistaa monen varattoman oppimisen.

Lue tästä Marja Ochiengin lähettikirje 7/2020 23.11.2020 (pdf)