Apua ja tukea elämään

Diakoniatyö on kristilliseen rakkauteen perustuvaa auttamista ja palvelua. Diakoniatyö kuuluu kirkon perustehtäviin. Se perustuu Jeesuksen antamaan käskyyn rakastaa toista ihmistä. Avun tarpeessa oleva lähimmäinen huomioidaan ja autetaan vastuullisesti niin lähellä kuin kaukana.  "Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain" (Gal. 6:2).

Elämä tuo eteemme taitekohtia, joissa tarvitsemme toisen ihmisen tukea. Mynämäen seurakunnan diakoniatyöntekijöihin voi ottaa yhteyttä joko soittamalla, varaamalla ajan diakoniatoimistoon tai pyytämällä heitä käymään luonasi. Diakoniatyön palvelut ovat luottamuksellisia, maksuttomia ja tarkoitettu kaikenikäisille.

Vastaanotto ja ajanvaraus

Diakoniatyöntekijän voit tavata vastaanotolla diakoniatoimistolla tai sekä kotikäynnillä. Voit varata ajan vastaanotolle soittamalla, tekstiviestillä tai sähköpostilla. Yhteystiedot alempana.

Kotikäynnit

Diakoniatyöntekijää voi pyytää kotikäynnille, jos kaipaat keskusteluapua tai kuuntelijaa. Varaa aika diakoniatyöntekijältä. Yhteystiedot alempana.

Diakonissa Sanna Jalonen p.  044-330 7055 tai sanna.jalonen@evl.fi

Diakoni Heidi Hyytinen p. 044-331 2491 tai heidi.hyytinen@evl.fi

Kaikissa tilanteissa voit ottaa yhteyttä myös seurakunnan pappeihin  ja varata ajan henkilökohtaista keskustelua varten.

Kirkon keskusteluavun kaikki palvelut löytyvät verkkosivulta: keskusteluapua.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Puhelin.Palveleva puhelin

Palveleva puhelin on avoinna joka päivä klo 18-24.

(operaattorisi veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaan pvm/mpm)

Chat.Palveleva chat

Kirkon keskusteluavun chat on valtakunnallinen palvelu. Keskustelut ohjautuvat päivystäjille ympäri maata.

Avaa chatLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Palveleva chat on avoinna ma-pe klo 16-20.

Nettikirje.Palveleva nettikirje

Kirjoita viesti

Kirjoita milloin vain, vastaamme muutaman päivän kuluessa.

Vaikka puhelimessa tai chatissa olisi ruuhkaa, nettikirjeellä tavoitat päivystäjän aina. Voit myös käydä pidempää keskustelua kirjeenvaihtona.

Kirje.Palveleva kirje

Voit kirjoittaa kirjeen myös paperille. Lähetä kirjeesi osoitteella:

Palveleva kirje, PL 210, 00131 Helsinki.

Jos haluat vastauksen, liitä mukaan nimi- ja osoitetietosi.

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin